Herendi Porcelánmanufaktúra

Vissza az előző oldalra

A Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. mintegy 700 lelkes szervezet, amely elvitathatatlanul a világ porcelángyártásának élvonalába tartozik.
A gyárat 1826-ban Stingl Vince alapította, melynek részvényeit, és így az irányítást is 1839-ben Farkasházi Fischer Mór vette át, akit második honalapítóként tisztelünk történelmünkben. Az ő nevéhez fűződik a mai napig tartó luxusporcelán-gyártás meghonosítása, a portfólió kereteinek kialakítása.
A hazai közönség előtti bemutatkozásra kiváló lehetőség volt 1842-ben az Első Magyar Iparműkiállítás. Kossuth véleménye szerint a nagy feltűnést keltett Herendi porcelánok "egy hercegi asztal igényeinek is megfelelnek". A Herendi termékek az első világméretű elismerést az 1851-es I. Londoni Világkiállításon kapták, amikoris - a hivatalos díjakon kívül - Viktória királynő is megrendelt egy teljes, stilizált kínai virág- és pillangó mintás étkészletet a Windsori kastély számára. A minta azóta is a királynő nevét viseli, és máig Herend legnépszerűbb dekorjai közé tartozik. A hivatalos elismeréseken túl az igazi sikert az jelentette, amikor az angol királynőt követően más kiemelkedő személyiségek is megtisztelték a Herendi Porcelánmanufaktúrát megrendeléseikkel, akik között nem kisebb személyiségek voltak, mint Ferenc József császár, II. Sándor cár, Viktor Emánuel olasz király, a Rothschild család és Alexander von Humboldt. Az utóbbi évtizedekben a japán császár, a brunei szultán, az angol királyi család, a thai király, a Kennedy család és Ronald Reagan mellett több világhírű cég és szervezet tulajdonába is kerültek Herendi porcelánok. A sort folytathatnánk a művészetek és a sport jeles képviselőivel, akik között Celine Dion, Harrison Ford, Paul Newman vagy Lewis Hamilton, Jenson Button is megtalálhatók.
Évtizedek kitartó munkája, termékfejlesztése és erőfeszítése hatására fejlődött ki a jelenlegi dekor- és formaválaszték. A vevők így több mint 16000 különböző forma, illetve több mint 4000 különféle dekor közül választhatnak - ízlésüknek megfelelő - Herendi porcelánt. Az óriási termékválaszték lehetővé teszi, hogy a vevői igényeket a lehető legmagasabb szinten sikerüljön kielégíteni. Az intenzív termékfejlesztés eredményeként munkanaponta kb. 2 új termék születik a Manufaktúrában.
A Herendi porcelán értékét főleg a termékbe fektetett élőmunka, a dolgozók magas szintű képzettsége, szakmaszeretete, a formázás és festés manufakturális jellege adja. A szakembereket (korongosokat, gipszminta-készítőket, festőket) a több mint száz éve saját iskolájában képezi a Manufaktúra A korongosok és festők munkájának köszönhetően Herend olyan, kézzel készített terméket állít elő, amelyek ma is kivívják a műértő fogyasztók legmagasabb elismerését.
A Herendi Porcelánmanufaktúra három kritérium alapján, ami az alkalmazotti létszám, az exportpiacok száma, és a nyereséges működés, mára kétségtelenül a világ legnagyobb porcelánmanufaktúrája.
A Manufaktúra több mint 60 országba szállítja dísztárgyait, figuráit és szervizkészleteit, amelyek között megtalálhatók standard termékek, de számtalan limitált, és vevői igények alapján készült egyedi termék is van. A nemzetközi értékesítés, és márkaépítés egyik jellemző pillére az exkluzív termékek piaci megjelenése, amely azt jelenti, hogy egyes termékek csak egy-egy országban kaphatók.
A Manufaktúra számára a múltja és jelene mellett a jövője is fontos. Ennek bizonyítéka, hogy a szakmai utánpótlást saját fenntartású szakiskolánk biztosítja, amely három szakmában (gipszmintakészítő, porcelánkészítő, porcelánfestő, szakmákban), három évfolyamon adja át a porcelángyártás elméleti és gyakorlati szakismereteit a hallgatóknak.

www.herend.com