Herendi eredmény

Vissza az előző oldalra

A Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. közel 700 millió forintos adózás előtti nyereséggel zárta a tavalyi évet, a cég üzemi tevékenységének összes bevétele pedig öt milliárd forint körül alakult.

Simon Attila, vezérigazgató, elmondta, több mint 230 millió forint értékű beruházást hajtottak végre 2016-ban, ami csaknem két és félszerese az egy évvel korábbi összegnek.

A Herendi Porcelánmanufaktúra árbevételének közel 70 százaléka exportértékesítésből ered - közölte a vezérigazgató. A manufaktúra gazdasági, pénzügyi működése stabil volt 2016-ban, külső finanszírozási igénye nem volt a társaságnak, hitel nélkül, saját forrásból finanszírozták működésüket és beruházásaikat - mondta. A több mint 700 munkavállalót foglalkoztató cég bruttó 7 százalékos bérfejlesztést hajtott végre, a személyi ráfordítások 150 millió forinttal növekedtek az előző évhez képest. Simon Attila beszélt arról is, hogy a világ legnagyobb kézműves módon porcelánt előállító manufaktúrájának exportpiaca 60 országra terjed ki. A cég 16 ezer fehér formával, 4 ezer különböző mintával, így mintegy 64 millió különböző termékkel rendelkezik, évente 300-400 új terméket fejleszt ki. A világ egyik legnagyobb szakvásárán, a jövő héten nyíló frankfurti Ambiente vásáron a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. 200 új termékkel fog megjelenni - fűzte hozzá.
Forrás MTI